Övrigt

Samsung fuskar i prestandatest för Galaxy S4

SamsungGalaxyS4

Samsung har blivit avslöjade att fiffla med de benchmarkprogram som används för att testa prestandan på deras mobiltelefon Galaxy S4. När telefonen testas höjer den prestandan för att resultatet ska bli så bra som möjligt, en prestanda som sen inte användarna får tillgång till när appar och spel körs på den. Samsung själva skulle säkert kalla det optimering men det är inget annat än ett sätt att lura kunderna.

What this does mean however is that you should be careful about comparing Exynos 5 Octa based Galaxy S 4s using any of the affected benchmarks to other devices and drawing conclusions based on that. This seems to be purely an optimization to produce repeatable (and high) results in CPU tests, and deliver the highest possible GPU performance benchmarks.

Läs hur det hela gått till på AnandTech:
Looking at CPU/GPU Benchmark Optimizations in Galaxy S 4

Uppdaterat:
Samsung har kommit med en officiell kommentar:

Under ordinary conditions, the GALAXY S4 has been designed to allow a maximum GPU frequency of 533MHz. However, the maximum GPU frequency is lowered to 480MHz for certain gaming apps that may cause an overload, when they are used for a prolonged period of time in full-screen mode. Meanwhile, a maximum GPU frequency of 533MHz is applicable for running apps that are usually used in full-screen mode, such as the S Browser, Gallery, Camera, Video Player, and certain benchmarking apps, which also demand substantial performance.

Förklarar dock inte varför de hårdkodat in att känna igen vissa benchmarkprogram. Låter som ett försök att komma undan helt enkelt.

[via: http://www.loopinsight.com/2013/07/30/samsung-caught-cooking-the-benchmark-books/ “The Loop”]

Läs mer

Populärt i bubblan idag

Inga inlägg!