Övrigt

HBO Nordic vill inte ha dig som kund

HBO Nordic

Tvekar du att skaffa HBO Nordic på grund utav bindningstiden? I så fall så kan du se dig om efter en annan innehållsleverantör. I ett svar till Allt om Mac Array.se-läsaren Douglas Gejland säger HBOs kundtjänst:

Vi är ett stort välkänt varumärke och vi är inte några nykomlingar på marknaden. Därav har vi 12 månaders bindningstid av den anledningen att vi inte är intresserade av “engångs-besökare” utan en återkommande kund.

Detta betyder att du helt enkelt inte är önskvärd som kund om du inte är intresserad av att binda dig för ett helt år.

Tidigare hette det att “Man lyssnat på kunderna” och erbjuder att prova på HBO som en engångsgrej. Då måste du skriva upp dig på deras nyhetsbrev innan den 30 december. Då har du möjlighet att avsluta abonnemanget innan den 30 januari. Men endast som en engångshändelse.

För vår del undrar vi varför ett stå stort och välkänt varumärke som HBO inte låter tjänsten tala för sig självt.

Uppdaterat: 25 januariHBO har kommenterat det hela här bland kommentarerna. Man har också ändrat mycket av den kritik som riktats mot tjänsten.

Läs mailkonservationen i sin helhet här under.

Från: Douglas Gejland
Till: [email protected]
24 december 2012 01:43

Hej,

????ni är vid det här laget fullt medvetna om tjänstens brister, så jag tänker inte fokusera på dem. Däremot tänker jag berätta varför jag som kund drabbas av dem.

Jag blev väldigt glad när jag läste att både HBO och Netflix skulle lansera en streamingtjänst under hösten. Tillsammans skulle ni komplettera varandra och kanske göra vad Spotify lyckades göra med illegal nedladdning av musik – eliminera den med hjälp av rimligt prissatta videostreamingtjänster. Kunderna skulle med Netflix ha tillgång till gårdagens storfilmer och med HBO ha tillgång till dagens främsta serier – hur kunde det gå så fel?

Jag skulle väldigt gärna betala 79 kronor per månad till er – tjänsten som ni erbjuder är så pass bra. Den är seriernas Spotify, ni erbjuder det senaste innehållet till en rimlig summa. Men både Netflix och Spotify är bättre än ni – de har ingen bindningstid. De har ingen bindningstid på grund av att de tror på sin tjänst. Varför tror inte ni på er egen tjänst? Jag tror ju på er tjänst.

När ett företag lanserar en tjänst som man vill använda, vad gör kunderna då? Högst sannolikt vill de använda tjänsten så ofta som de kan, och där de för stunden befinner sig. Ni lanserar en tjänst som jag inte kan streama världens bästa serier till min Apple TV med. I princip alla iPhone- och iPad-appar har stöd för AirPlay, varför har ni uteslutit den kanske främsta streamingteknologin?

Jag har haft en Spotify-prenumeration sedan dagen då de lanserade sin iPhone-app och jag har haft Netflix sedan de lanserades i Sverige under hösten. Men jag vill också ha HBO Nordic. Dessvärre blir jag motarbetad av företaget som jag skulle kunna hylla till skyarna, och det tycker jag är beklagligt.

Jag kommer att njuta av era serier under resten av december och januari, efter det kommer jag inte att förlänga mitt abonnemang.
Av tomten önskar jag mig “Ingen bindningstid” samt “AirPlay-stöd”! Ha en riktigt god jul!

Vänliga hälsningar, Douglas Gejland

Från: HBO Nordic
Till: Douglas Gejland

26 december 2012 15:47

Hej,
och tack för ditt meddelande. Tack för ditt engagemang!

????HBO’s innehåll kräver en säkerhetsnivå som för tillfället inte stöds av Airplay/Apple TV. Vi hoppas kunna erbjuda det inom en snar framtid.
Vi är ett stort välkänt varumärke och vi är inte några nykomlingar på marknaden.

Därav har vi 12 månaders bindningstid av den anledningen att vi inte är intresserade av “engångs-besökare” utan en återkommande kund.

Med vänlig hälsning,
HBO Nordic Kundtjänst

Relaterade inlägg

Läs mer

Populärt i bubblan idag

Inga inlägg!