Att iPhone 6 Plus kan böjas rejält om man tar i lite verkar vara årets stora iPhone-problem. Att man från officiellt håll propsar på att det ännu bara rör 10 kända användare av över 10 miljoner sålda enheter verkar spela mindre roll när andra företag ser en möjlighet att kapitalisera på uppmärksamheten.
Det skall också sägas att om vi räknar bort ytterligheterna så verkar det ändå finnas problem med enheter som inte kan hålla sig raka.
Förutom de reklambilder du kan se här nedan har komiskt nog även Blackberry i samband med lanseringen av deras nya modell Passport passat på att ge en känga till Apple när deras VD utmanar sina kunder att försöka böja den.
Dear Apple… #BendGate pic.twitter.com/XJ8zVEUog9
— Heineken NL (@Heineken_NL) September 25, 2014
We don't bend, we #break.
#bendgate #iPhone6plus pic.twitter.com/uippCg4kCi— KITKAT (@KITKAT) September 24, 2014
Our phone doesn't bend, it flexes…on purpose. #bendgate pic.twitter.com/d1DudxDQgf
— LG USA Mobile (@LGUSAMobile) September 24, 2014
Bends rule! #bendgate #hyperbolicparabaloid pic.twitter.com/AlreYLQ6D1
— Pringles (@Pringles) September 25, 2014
#bentgate ??? #GFlex pic.twitter.com/cj5R49Rlkq
— LG UK (@LGUK) September 22, 2014
Slutligen, som grädde på moset har någon lagt upp en satirbild föreställande en Apples webbsida som presenterar böjbarheten som funktion snarare än ett problem.
[via:http://www.ibtimes.com/new-samsung-ad-capitalizes-apples-iphone-6-plus-bending-problem-1694861 “ibtimes.com”]