Övrigt

En tjänst dominerar stort när svenskar byter tv-tittande mot streaming

Vi använder streamingtjänster i allt större utsträckning och var tredje svensk mellan 15 och 75 år tittar dagligen på tv via streamingtjänster. Bland unga är det så mycket som upp emot hälften som föredrar streaming.

825 000 hushåll betalar för något form av abbonnemang och Netflix är absolut störst med sina 600 000 betalade kunder.

Det traditionella tv-tittandet minskar med 3 procent under 2013 jämfört med året innan. I år kan vi se att det minskat med fem procent de första fyra månaderna och detta trots, eller kanske tack vare, Vinter-OS.

Just Vinter-OS var något som Viasat lade sina vantar på och med det marknadsförde företaget tungt sin Play-tjänst i stället för kanalpaket hos olika kabel- och satellittv-leverantörer.

Mediavision som står bakom dessa siffror beräknar med att streamingmarknaden kommer omsätta mer än en miljard svenska kronor.

[source:http://www.mediavision.se/nyhet/svensk-streamingmarknad-miljardindustri-under-2014/ “Medaivision”]

[related]Relaterat[/related][display-posts id=”87420″ exclude=”undefined” image_size=”thumbnail” order_by=”date” order=”DESC” posts_per_page=”5″]

Läs mer

Populärt i bubblan idag

Inga inlägg!