by • 7 december, 2015 • NyheterComments (2)646

Dropbox säger hej då till Carousel och Mailbox

Dropbox publicerade idag ett blogginlägg där de tillkännager att de två produkterna Carousel och Mailbox läggs ner i början av nästa år. Med Mailbox ville Dropbox återuppfinna email och Carousel skulle bli ett nytt sätt att uppleva och dela bilder.

Succén uteblev för båda dessa och för Mailbox blogg återfinns inlägget Saying Goodbye respektive Thank you for using Carousel på produktloggen för Carousel. Mailbox försvinner 26 februari och Carousell går samma öde till mötes den 31 mars.

Om du vill kan du läsa våra tidigare inlägg om Mailbox och Carousel.

Liknande artiklar

  • rymdgreven

    OK, jag vill gå över till nåt annat (Outlook tror jag) redan nu. Borde de inte erbjuda en ”avflytt” redan nu, med omdirigering av tidigare swajpade mejl etc? Några tips?

  • Zeth Palmgren

    Det är ju bara att byta till Outlook. Tidigare swajpade mail ligger ju sorterade i sina mappar även i Outlook…det är bara nya mail som inte autoswajpas. (nytt ord?)
    Däremot måste jag säga att det är skitdåligt av Dropbox att påtvinga användaren ett stopp. Om man kör in den senaste uppdateringen av mailbox så kommer Mailbox sluta att fungera när tiden går ut. Men jag antar att om man inte uppdaterar till den sista så kommer appen att fungera även när tiden är passerad. De hade ju inte behövt stoppa appen, de kunde ju bara låtit bli att uppdatera och supporta den och låta folk använda den så länge de ville.