Screen Shot 2016-03-03 at 20.59.18

by • 3 mars, 2016 • NyheterComments (0)1412

Apples kundtjänst tar steget ut till Twitter (@AppleSupport)

Apples närvaro i sociala medier har ökat under Tim Cooks ledarskap, och nu tar företaget ett stort steg och börjar supporta kunder direkt på Twitter under namnet @AppleSupport.

Sedan tidigare har Apple en rad olika Twitter- och Facebook-konton, och kundtjänstmässigt har @AppleMusicHelp funnits sedan streamingtjänstens lansering.

I kommunikationen som förs från @AppleSupport ser vi att det är fullfjädrad, personlig kundtjänst vi talar om. De problem som inte går att lösa via enkla länkhänvisningar eller korta svar går över till personliga och dolda konversationer via direktmeddelanden (DM).

Har du problem med någon av dina Apple-produkter är helt klart ett gyllene tillfälle att oproblematiskt prova på denna, nya 24-timmar-om-dygnet kundtjänst.

Liknande artiklar